recipes Archive

:: Bendi Masak Sambal

yang ni pun kes nak habeskan bendi yg tinggal skit 1. potong bendi serong2 2. potong bawang besar, hiris kasar-kasar 3. panaskan minyak, letak lebih kurang 2 sudu lebih lada boh 4. bila minyak dah panas, tumis bawang besar then baru masukkan sambal 5. gaul2 then, masukkan bendi 6. letak garam skit je, sebab lada

:: Kacang Panjang Sosej

hahhaha..yang nih masak pasal, kacang panjang tinggal skit, so nak bykkan lauk, bubuh la sosej, trial recipe jugak, kalau jadi, ye jadi, kalau tak, kena kutuk la dengan duan 1. potong kacang panjang, 2. hiris bawang besar, tumbuk bawang putih 3. potong sosej 4. panaskan minyak, goreng  bawang putih, then baru masuk bawang besar 4.

:: Kentang Goreng Telur

ni  trial resipi, masak dengan keadaan tengah dukung amirah, boring betul, seminggu nih makan benda bergoreng je, sebab nak cepat 1. potong kentang kecik2 saiz, senang nak masak, kalau makan kentang tak ckup masak leh kembung perut 2. hiris bawang besar, penyek bawang putih 3. goreng bawang besar sekali dengan bwg putih 4. sebelum tu

:: Masak Bendi Senggang in less than 15 minit

ntah kenapa tekak terasa nak makan yang masam2 skit, so termasaklah bendi senggang. 1.  Hiris bawang besar, tumbuk bawang kecik ngan bawang putih. 2. Tumis bawang besar dan hasil tumbukan bawang kecik dan bawang putih 3. then masukkan air 4. paling elok kalau ada kunyit, tapi aku takder kunyit, aku letak serbuk kunyit skit, biar

:: Masak Telur Kicap cara mudah

1. Goreng telur – dah agak-agak masak angkat, tak angkat pn tak pa (hahahahhaa) 2. Potong bawang besar, bawang putih, bawang kecik—hiris2 3. Panaskan minyak dalam kuali 4. Tumis kayu manis, buah pelaga, cengkih dalam minyak yang panas 5. Campak hirisan bawang tadi dalam kuali (jgn campak kuat sangat, nnt terpecik minYak) 6. Bubuh kicap